Friday 8 January 2010

Snart dax....

Ja då var snart jullovet över för denna gång, på måndag är det nämligen dax för lite arbete igen.
Tänkte att jag skulle summera vad man styrt med under denna långledighet.
I början av ledigheten närmare bestämt 2 dagar innan julafton så var jag och den där snygga vänsterpartisten som jag råkar ha 2 barn ihop med i Ullared och shoppade christmas klapps ( julklappar, kände bara att jag var tvungen att tänka lite på mina internationella läsare) trots idiotförklaringar från alla möjliga i min närhet. Vill bara tala om det var väldigt glest med folk i Ullared vid den här tiden på året, folk är väll hemma och griljerar skinka och övar på julsångerna.
För övrigt kan jag förtälla att jag tycker ganska bra om jättevaruhuset man kan lika gärna vara där och trängas med folk som inne i den staden där man bor. att dom dessutom har ett ganska bra sortiment av DVD filmer gör ju inte det hela så dumt. Bland fynden kan nämnas Star Wars sexiologin (heter det så när det är 6 filmer?) och 2 filmer om Che Guevara.
För övrigt har det blivit ganska mycket TV-tittande junior-VM var ju som vanligt en spännande upplevelse, enormt rolig hockey att se på. Tour de ski är ju också jävligt kul att följa, man måste ju säga att dom gjort det jävligt bra på herrsidan än så länge, skulle varit kul om och se vad Charlotte Kalla och Anna Haag hade kunnat gjort på damsidan om dom varit med.
Själv har jag äntligen fått tummen ur rövva och köpt mig ett par längdskidor (vallningsfria) så lite har man allt hunnit med att åka själv också.
Nyår spenderade jag, barnen och den vackra vänsterpartisten hos LB där även TePe och deras barn fanns, mycket god mat och trevligt sällskap.
Nej nu har jag inte tid att sitta här och kladda längre TV-spelet står i vardagsrummet och skriker efter sällskap så nu blir det NHL-hockey för hela slanten.
Ha det gött till en annan dag

1 comment:

Rebecka said...

Konstigt...jag var också i Ullared den dagen, fast jag åkte med en snygg sosse...

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008