Monday 13 April 2009

Ett nytt fantastiskt rekord

Idag har jag varit uppe i förortens motionspår och släpat mig runt femman.
Faktiskt så blev det nytt personligt och det på årets första varv på denna ganska backiga slinga.
Det nya fantastiska rekordet i 5 kilometer fettsläpning lyder 36.56.89 alltså 36 timmar 56 minuter och 89 sekunder, nävars minuter, sekunder och hundradelar.
Undrar om friidrottslandslaget behöver någon förstärkning vilken syn va? När jag och Mustafa Mohammed gör upp om segern i nästa finnkamp, Musse som vanligt smal som ett sugrör och bredvid honom på upploppet en tjock liten dvärg i blåa byxor med dåligt resår som han måste hålla upp hela tiden så dom inte glider ner. Hoppsan nu skenade visst fantasin lite.
Jag vet att inte är någon världstid men jag är iallafall nöjd då det är gött när min lätt mongolida kropp faktiskt funkar att röra på sig med.

Förövrigt så tänkte jag ta tillfället i akt och gratulera den glada plåtslagaren och givetvis hans trevliga sambo till tillökningen ett apstort GRATTIS.

Och till sist ett lite citat från Robin Williams som är mycket tankvärt:
Verkligheten är bara en tillflykt för människor som inte kan hantera droger.

6 comments:

Unknown said...

Stötte på Jakob med dom stora borrarna här om veckan.
Jägarn´s vilket skägg han hade skaffat sig. När jag träffade honom hade han traslat in skägget i en ganska stor enbärsbuske, det såg ganska jobbigt ut.

Roy Race said...

Är du säker på att det inte bara var så att han trasslat in sitt skägg i sina egna näshår då?

Unknown said...

Det kanske det var... men vad var det som såg ut som enbär då???
Eh, jag kom nog på det nu.
En annan sak som jag råkade ut för det var kanske en månad sedan på jobbet, det kommer en snubbe in springande och vill så gärna vara en tecknad gubbe. Det var det enda han tjatade om. När jag ändå håller på att skriva (något som jag kan göra svin snabbt om du undrar) så kan jag ju berätta att jag var på facklig grundutbildning idag. Det var inte så farligt som alla säger, en del var ju riktigt intressant.Har jag förresten berättat att jag på något sätt har blivit jämställdhetsombud och invald i styrelsen på jobbet?

Rebecka said...

Bra jobbat Martin!!! Det är aldrig för sent vet du ;)

Roy Race said...

Han som tjatade hette han möjligtvis Henkan?

Unknown said...

Nu när du nämner det så...visst var det så han hette!

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008